PROJECTE D’INVESTIGACIÓ FORMACIÓ SANITÀRIA EN NEUROCIRURGIA A ÀFRICA DE L’EST

Banderes Àfrica de l'Est neurocirurgia a Àfrica de l'EstEl projecte d’investigació “Formació sanitària en neurocirurgia a Àfrica de l’Est”, cofinançat per la UMH i GVA, es va desenvolupar d’acord amb el Conveni 2018 de Cooperació Universitària al Desenvolupament. Així mateix, el projecte es va dissenyar complint els Objectius de Desenvolupament Sostenible, núm. 3 Salut i benestar; i núm. 4 Educació de qualitat.

El projecte s’engloba en la línia investigadora, a través de la convocatòria d’ajudes per a finançar projectes d’investigació de caràcter internacional per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 Nacions Unides 2019 i 2020 en el marc de projectes d’investigació de la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

La Universitat Miguel Hernández d’Elx, com a agent de cooperació al desenvolupament, compta amb una àmplia experiència en la gestió d’accions, programes i projectes. D’aquesta manera, la cooperació al desenvolupament és part essencial del compromís social de la UMH. Conjuntament, es projecta cap a la societat contribuint a la millora de les condicions de vida de les persones i en la cooperació al desenvolupament dels pobles més desfavorits i vulnerables.

Objectius del Projecte

L’objectiu del projecte “Formació sanitària en neurocirurgia a Àfrica de l’Est” és el desenvolupament d’un model d’hidrocefàlia. Amb això, s’aconsegueix que els neurocirujanos menys familiaritzats amb les tècniques neuroendoscópicas puguen entrenar-se i adquirir d’una forma segura les habilitats quirúrgiques necessàries en aquests procediments. Mitjançant procediments d’endoscòpia cerebral es poden resoldre més del 95% de les hidrocefàlies obstructives. Aquestes habilitats quirúrgiques requereixen de l’observació de diversos procediments i pràctica en laboratoris amb sistemes de neuroimagen. A vegades es recorre a realitat virtual, no disponible en alguns països africans, per la qual cosa s’ha considerat necessari el desenvolupament d’un model d’entrenament econòmic.

Participants del Projecte

El projecte, dirigit pel catedràtic Eduardo Fernández Jover com a investigador principal, ha sigut realitzat per professorat de l’Àrea de Biologia Cel·lular de la UMH i en col·laboració amb l’Hospital General Universitari d’Alacant (HGUA).