Global UMH. La revista més internacional de la UMH presenta el seu nové número.

Global UMH Revista

Global, revista

30 de novembre 2023

Revista Global UMH portadaEl Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació i el Servei de Relacions Internacionals, Cooperació al Desenvolupament i Voluntariat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) publica el nové número de la revista Global UMH. Aquest curs, la revista inclou temes de tots els continents relacionats amb l’acció de la universitat.

Durant el mes de juny, la UMH va organitzar el Study Abroad ‘Medicina i Humanitats’ amb estudiants de Sant Antoni (Texas, els EUA). En la revista es compten amb detall totes les activitats. En els mesos de juliol i agost es va reactivar el voluntariat de la UMH a Ruanda després de la pausa per COVID-19 i en aquesta edició es dedica un reportatge fotogràfic molt especial al voluntariat a Ruanda que compta amb la participació de les voluntàries Paula Guillem i Laurine Chloe Llija. Aquest setembre va començar el programa pioner ‘Elx, Espai Segur RSF-UMH per a la Llibertat de Premsa’ amb les periodistes perseguides Andrea Aldana (Colòmbia) i Loraine Morales (Cuba). El campus d’Elx es converteix en un espai segur per a elles i en la revista ens conten la seua història, el treball que realitzaran en la UMH i com estan vivint la seua estada.

La revista, dirigida a tota la comunitat universitària internacional i editada en espanyol i anglés, recull totes les activitats d’internacionalització, mobilitat i cooperació realitzades pel Servei durant el curs 2022-2023. Sobre internacionalització, es pot llegir sobre el quart Consell de Rectors de Neurotech EU en la UMH, la cinquena reunió del Consell en el Karolinska Institutet a Estocolm (Suècia), una entrevista a Alberto Rodríguez, vicerector adjunt d’Internacionalització de la UMH, i la IV Internacional Staff Week, la setmana més internacional de la UMH en què rep professors i personal de moltes universitats de tot el món.

Per primera vegada, aquest curs tres estudiants de la Universitat han participat en els programes de mobilitat Vulcanus in Japan (un curs al Japó) i Mudi (un curs acadèmic a Pequín). La revista Global compte els testimoniatges dels alumnes i alumnes UMH que cursen els seus estudis fora de la universitat. “Quan comences a conéixer món, no pots parar”, compte i Carolina Rojas, una de les nostres estudiants.

El director de la Global UMH número 9 ha sigut José Luis González-Esteban, professor i vicerector adjunt per a la Projecció i Comunicació Internacional, el contingut ha sigut treballat pel periodista Luis Sempere i la periodista Raquel Agulló, i la cuidada edició en anglés ha sigut a càrrec de Paul Nordstrom.