Com sol·licitar Projectes Erasmus+
6 de març 2024
El Servei de Relacions Internacionals, Cooperació al Desenvolupament i Voluntariat, que depén orgànicament del Vicerectorat de Relacions Internacionals, centralitza la gestió dels projectes europeus Erasmus KA2; per això ofereix els següents serveis:
- Informació dels programes
- Suport a la preparació de propostes
- Assistència durant l’execució del projecte
- Assistència en la justificació del projecte
La Universitat pot participar com a Coordinadora o Sòcia d’un projecte europeu juntament amb altres entitats de diferents països.
Per a poder donar resposta en termini a aquestes sol·licituds és necessari que els professors seguisquen els següents passos:
- Els professors de la Universitat interessats a realitzar un projecte contacten amb el SRICDYV, des del qual se’ls informa del programa que millor s’ajusta al seu projecte.
- Mentre es va definint el projecte és necessari emplenar la fitxa inicial del projecte sol·licitat. (Fitxa completa en .pdf per a la seua consulta)
- A continuació, quan es dispose de totes les dades, s’ha d’emplenar la fitxa completa i el compromís signat dels participants de la UMH:
Informació a tindre en compte:
- El SRICDYV revisarà i recaptarà la signatura del Vicerector de Relacions Internacionals en els documents a entregar per a la Sol·licitud tant com soci com coordinador, s’hauran de rebre els documents per a la signatura del Vicerector de Relacions Internacionals 1 setmana abans del termini de lliurament en el SEPIE o Comissió Europea.
- Si la sol·licitud resulta finançada, després de la signatura del conveni de subvenció serà necessari que el coordinador formalitze acords amb els socis del projecte que detallen els compromisos i la distribució de les tasques, responsabilitats i el pressupost que acorden, una vegada conegut el pressupost concedit després de l’avaluació de la proposta.
- L’IP haurà d’enviar al SRICDYV el projecte definitiu.
- El SRICDYV obrirà centre de despesa, informarà per correu electrònic a l’IP, al Director del Departament/Institut, al Coordinador de Campus i a l’administratiu corresponent del departament/institut del qual depenga l’IP, al qual se li donarà accés a aquest centre de despesa perquè impute les despeses.
- El SRICDYV comunicarà al Servei d’Informació Comptable que s’està esperant un ingrés de la institució coordinadora.
- El SRICDYV assessorarà sobre les despeses subvencionables del projecte.
- La gestió econòmica dependrà de l’administratiu del departament/institut, signant l’IP els documents comptables.
- Únicament, en el cas dels pagaments a personal propi que es realitzen hauran de portar signatura de l’IP i VºBº del Vicerector de Relacions Internacionals, per això, l’IP haurà d’enviar-lo al SRICDYV per a revisar i recaptar la signatura.
- El SRICDYV comunicarà els terminis perquè l’IP entregue els Informes intermedis i Informes de progrés/tècnics) i sol·licitarà una breu informació per a portar un seguiment del projecte.
- El SRICDYV facilitarà els documents a entregar segons la mena de programa i altres documents necessaris per al seguiment i correcta justificació dels projectes com per exemple els time sheet, nòmines, etc.
- Per a la justificació dels projectes, el SRICDYV necessitarà la memòria econòmica amb la relació de les despeses juntament amb la còpia dels documents comptables imputats i les seues factures.
- L’IP haurà d’informar el SRICDYV de cadascun de cadascuna de les gestions que es realitze sobre el projecte així com els canvis que es puguen produir de la formulació inicial.